برای تامین نیازهای دفاعی از کسی اجازه نمی گیریم
نوشته شده توسط : علیرضا


ناخداصمدی:

برای تامین نیازهای دفاعی از کسی اجازه نمی گیریم

فرمانده گردان یکم تکاوران دریایی ارتش در خرمشهر گفت: ما همواره تاکید داشته‌ایم که نیروهای مسلح به هیچ عنوان در مواضع دفاعی، سلاح و امکانات دفاعی خود نه با کسی مذاکره می‌کنیم و نه از کسی اجازه می‌گیریم

ناخدا یکم بازنشسته هوشنگ صمدی فرمانده گردان یکم تکاوران دریایی ارتش در خرمشهر در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش با اشاره به سالروز آزادسازی خمشهر به برخی از مجاهدت‌های رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی در عملیات بیت المقدس با سنگین ترین تجهیزات حضور داشت و این در حالی بود که  نیروی دریایی مسئولیت زمینی در منطقه نداشت و تمام ماموریت نیروی دریایی در آب و دریا و مرزهای آبی است اما در عملیات بیت المقدس با توجه به احساس مسئولیتی که در مقابل جبهه داشت با تمام امکانات خود شرکت کرد.

وی افزود: بعد از سقوط خرمشهر صدام 38 گردان در خرمشهر مستقر کرده بود و اکثر این گردان‌ها متشکل از یگان‌های چترباز، کماندویی بعلاوه پیاده و زرهی بود که به گفته صدام یک دژ تسخیر ناپذیری را تشکیل داده بودند بنابراین صدام هیچ وقت فکر نمی‌کرد که ایرانی ها بتوانند خرمشهر را آزاد کنند.

ناخدا یکم بازنشسته صمدی خاطرنشان کرد: به همین علت هم صدام گفته بود که اگر ایران توانست خرمشهر را بگیرد «کلید طلایی بصره را به آنها خواهم داد» و صدام شاهد بود که چگونه نیروهایش با خفت و زاری اصرار داشتند که پایشان را از خاک ایران بیرون بگذارند.

فرمانده گردان تکاواران نیروی دریایی ارتش در عملیات بیت المقدس تصریح کرد: پشتیبانی مردم از رزمندگان اولین اصل پیروزی ما بود. ایمان، اعتقاد به آرمان ها و انقلاب و غیرت ایرانی از دیگر عوامل موفقیت ما در جنگ بود.

وی افزود: ارتش عراق یک ارتش مزدوری بود چرا که ارتش عراق نخست با 15 لشکر، 30 تیپ مستقل و توپخانه و هواپیما و تانک حمله کرده بود اما در اواسط پنجمین سال جنگ ارتش عراق از 12 لشکر به 54 لشکر افزایش یافته بود چون از همه کشورهای عربی و آفریقایی در ارتش عراق حضور داشت و ما از همه کشورهای عربی و آفریقایی اسیر گرفته بودیم.

ناخدا یکم بازنشسته صمدی در همین باره تصریح کرد: اروپایی نیز در بعد تسلیحات نظامی همچون مواد شیمیایی، انواع و اقسام سلاح جدید حامی عراقی‌ها بودند به گونه ای که ما در جنگ تحمیلی هلی کوپتر عراقی را پایین می انداخیتم، ساعاتی بعد هلی کوپتر سوپر فرلون فرانسوی جایگزین آن می شد که با موشک های اگزوست تجهیز شده بود، وقتی موفق به زدن این هلی کوپتر نیز می شدیم شاهد به پرواز در آمدن هواپیماهای میراژ، سوپراتان دار، سوخو در آسمان ایران بودیم.

فرمانده گردان تکاواران نیروی دریایی در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: همکاری نهادهای ارتش و سپاه در زمان جنگ به ویژه عملیات بیت المقدس را بسیار خوب بود،  این همکاری در عملیات بیت المقدس شکل ویژه‌تری به خود گرفت. سه قرارگاه عملیات بیت المقدس را بر عهده داشتند که نیروهای سپاه و ارتش در هر سه قرارگاه حضور داشتند.

وی به بهانه گیری غربی ها از ایران در خصوص توانمدی دفاعی اشاره کرد و گفت: دشمن امروز مدام نسبت به تجهیزات دفاعی ما به ویژه در مقوله موشک‌ها ایراد می‌گیرد، این ایرادات دور از انتظار نبوده و نیست چرا که دشمن نمی تواند چشم دیدن پشرفت و قدرتمند شدن ایران را داشته باشد، بلکه دشمن می‌خواهد ما ضعیف شویم تا بر ما فشار آورد و امتیاز بگیرد.

ناخدا یکم بازنشسته صمدی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره  تاکید داشته‌است که به هیچ عنوان در مواضع و امکانات دفاعی خود نه با کسی مذاکره می کند و نه از کسی اجازه می‌گیرد. ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آنچه را به آن نیازمند است را خود تهیه می‌کند و دست نیازشان را به کسی دراز نخواهند کرد.

مشروح مصاحبه را اینجا ببینید

 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 3 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: