آزادسازی خرمشهر بزرگترین ضربه به دشمن بود
نوشته شده توسط : علیرضا


امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته موسوی:

آزادسازی خرمشهر بزرگترین ضربه به دشمن بود

معاون اسبق عملیات نیروی هوایی ارتش گفت: ما پس از عملیات بیت‌المقدس توانستیم خودمان را در منطقه تثبیت کنیم و به دشمنان بفهمانیم که کسی نمی‌تواند به سادگی به ایران تجاوز کند.

امیر سرتیپ دوم خلبان بازنشسته سید اسماعیل موسوی معاون اسبق عملیات نهاجا در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی ارتش گفت: روزی که دشمن با 12 لشکر به ما حمله کرد چنین استنباط می‌کرد که ایران در ضعیف‌ترین حالت خود قرار دارد و می‌تواند به اهداف خود دسترسی پیدا کند.

وی افزود: شاید در روزهای نخست توانست کمی نفوذ کند و برخی از مناطق ما را اشغال کند که آن هم به خاطر نابسامانی‌ نیروهای مسلح که در آن زمان سامان‌دهی نشده بودند و دولت آن زمان هم زیاد به فکر نیروهای مسلح نبود و گمان می‌کرد که الان رسیدن به این موضوع مساله‌ مهمی نیست. اما ارتش به سرعت در مقابل دشمن صف‌آرایی کرد و در مرحله اول دشمن را در جای خود تثبیت کرد و بعد هم با کمک دیگر نیروهای مسلح و ملت دشمن بعثی را از خاک کشور بیرون کرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس ادامه داد: نقش نیروی هوایی در جریان تثبیت دشمن در روزهای ابتدایی جنگ بسیار موثر بود. دشمن فکر می‌کرد این نیرو از کار افتاده است، اما غافلگیر شد. جالب اینکه خود صدام حسین گفته بود ما روی نیروی هوایی ایران هیچ برنامه‌ریزی‌ای نکرده بودیم و هر چه ضربه ‌خوردیم از همین نیروی هوایی بود. در مرحله‌ بعد که بیرون راندن دشمن از کشور بود نیز نیروی هوایی نقش موثری داشت.

امیر موسوی با اشاره به عملیات آزادسازی خرمشهر گفت: صدام روی خرمشهر بسیار متمرکز بود. اما خرمشهر توسط رزمندگان اسلام آزاد شد. آزادسازی خرمشهر بزرگترین ضربه به دشمن بود. به قول حضرت امام(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد. ما پس از این عملیات توانستیم خودمان را در منطقه تثبیت کنیم و به دشمنان بفهمانیم که کسی نمی‌تواند به سادگی به ایران تجاوز کند. برنامه صدام هم جداسازی خوزستان از ایران بود که برنامه‌اش بر باد رفت. صدام با نیرنگ تمام زمانی که بسیاری از مناطق ما مانند قصرشیرین را در اختیار داشت می‌گفت که من آماده‌ام که صلح را بپذیرم اما حضرت امام(ره) هرگز این فریب را نخورد تا بتوانیم مناطق اشغالی را بازپس‌بگیریم.

وی با تاکید بر نقش پر اهمیت نیروی هوایی ارتش در مرحله شناسایی منطقه عملیات بیت‌المقدس با عکسبرداری هوایی، به نقش‌های ترابری، پدافندی و پشتیبانی عقابان تیزپرواز ایرانی در این عملیات اشاره کرد و یادآور شد: در عملیات بیت المقدس نیروی هوایی هر جایی که نیاز به پشتیبانی بود را پوشش می داد. آتش سنگین نیروی هوایی بار سنگینی که بر دوش نیروهای خودی بود را سبک کرد. در این عملیات ما موفق شدیم چندین فروند هواپیمای دشمن را سرنگون کنیم. با حمایت نیروی هوایی ما شاهد آزادسازی مناطق مورد حمله بودیم و بعدها نیز با وحدت تمام نیروها ثبات در منطقه حاکم شد.
     مشروح مصاحبه را اینجا ببینید
.

 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 3 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: