کج خلقی امروز آمریکا بدلیل سیلی خوردن های دیروز از ما است
نوشته شده توسط : علیرضا


حجت الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت:

کج خلقی امروز آمریکا بدلیل سیلی خوردن های دیروز از ما است

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: آمریکا حق دارد کج خلقی کند، زیرا در اول انقلاب از ما سیلی خورد و ایران این کشور را در همان زمان به اسارت گرفت.

به گزارش روابط ‌عمومی ارتش؛ حجت‌الاسلام و المسلمین احمد جلیلی‌صفت، جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع دانشجویان دانشگاه قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) با بیان این که «هر چیزی در جهان قیمتی دارد»، افزود: این سوال مطرح می‌شود که ارزش انسان چقدر است؟ شاید نظرات بسیاری در این زمینه وجود داشته باشد و هر کس نظری دهد. مثلا یک نظر این است که ارزش انسان به اندازه معرفت اوست؛ زیرا انسان مختار است، حق اختیار دارد و به همین اندازه ارزش دارد.

وی با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر این که ارزش هر کسی به اندازه همت اوست یادآور شد: ضرب‌المثلی داریم که می‌گوید «همت بلند دار که مردان روزگار، از همت بلند به جایی رسیده‌اند». برخی همت بالایی دارند و افق دیدشان وسیع است، اما وسعت دید برخی دیگر محدود است و تنها تا جلوی پای خود را می‌بینند.

جانشین نماینده ولی فقیه در ارتش خطاب به دانشجویان حاضر تصریح کرد: شما دوستان دانشجویی که در محفل علم و تحصیل هستید، باید همت بلندی داشته باشید و  فقط برای نمره قبولی درس نخوانید. افق دیدتان را بالا ببرید و نگاهتان به قله رفیع علم باشد.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به ماهیت وجودی انسان گفت: انسان هم دارای عقل و هم واجد هوای نفس است؛ اگر عقل بر نفس او غالب شود، برترین موجود هستی خواهد شد، اما اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد، پست‌ترین موجود هستی خواهد بود و از همه موجودات بدتر می‌شود.

حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت خطاب به دانشجویان حاضر ادامه داد:  اول، زندگی خود را با محوریت عقل قرار دهید و از این مدار خارج نشوید دوم این که سعی کنید علمتان را در خدمت دین و اعتقاداتتان قرار بدهید.

وی با اشاره به روایتی از امام محمد باقر(ع) مبنی بر این که عقل و علم با هم هستند و اگر از هم جدا شوند، آتش به پا می‌شود، گفت: اگر اختلافی بین علم و ایمان به وجود بیاید باعث آتش‌سوزی می‌شود، جامعه را به آتش می‌کشد و زندگی را نابود می‌کند.

 جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه تصریح کرد: علم بدون دین سر از جایی در می‌آورد که انسان‌های زیادی را به خاک و خون می‌کشد. اگر ایمان باشد و علم نباشد، باز هم همین است. فرض کنید شخصی اهل عبادت است اما علم، دانش مخصوص زندگی و محیط کاری و بصیرت دینی ندارد؛ چنین شخصی  باز هم می‌لغزد.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت با اشاره به آیه‌ای از قرآن که در آن به آماده بودن در برابردشمنان تأکید شده است، تاکید کرد: در برابر دشمن باید تا جایی که مقدور است، از نظر عده و تجهیزات، مجهز بود. با توجه به این که دشمن تجهیزات و سلاح‌های پیشرفته‌ای دارد، باید ما هم بتوانیم از خودمان دفاع کنیم.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام تصریح کرد: انسان سالم و جوانمرد کسی است که به وعده خود عمل می‌کند. وقتی رئیس پیشین دولت آمریکا قراردادی را امضا کرده، اما نفر بعد از او آن را نقض می‌کند، این کشور چطور می‌تواند با دیگر ملل جهان تعامل کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی‌صفت با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس یادآور شد: آن روزها مردم شجاع، با بصیرت و متدین با دست خالی برابر همه سلاح‌های مدرن دنیا ایستادند. در آن زمان ما در جمع اسرای عراقی از ده‌ها کشور اسیر داشتیم.

وی در ادامه تأکید کرد: آن روزها با دست خالی، آمریکا  و حامیان آن را شکست دادیم، اما امروز وضعیت بسیار خوب و بهتری داریم.

جانشین رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان با بیان این که خدا در قرآن برای دو چیز پایانی نگذاشته است، یادآور شد: یکی این است که در برار دشمن هر چه قدر می‌توانید خودتان را تجهیز کنید و دومی این است که دینتان را بالا ببرید و هر چه قدر می‌توانید خود را از نظر اعتقادی ارتقا بدهید وگرنه زمانی کم می‌آورید.





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 25 / 2 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: