اعزام ناو موشک انداز سپر به نخستین ماموریت نظامی در خزر
نوشته شده توسط : علیرضا


اعزام ناو موشک انداز سپر به نخستین ماموریت نظامی در خزر

 

ناو موشک انداز سپر پس از الحاق به ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع)، راهی نخستین ماموریت نظامی در دریای خزر شد.

 

به گزارش روابط عمومی ارتش، فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ناو موشک انداز سپر که صبح روز سه شنبه به ناوگان شمال نداجا ملحق شد به منظور برقراری امنیت و حفظ منافع کشور و ابلاغ پیام صلح و دوستی نخستین ماموریت نظامی خود را در خزر آغاز کرد.
دریادار دوم احمد رضا باقری افزود: این ماموریت هشت روزه است و کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیام صلح و دوستی را در این ماموریت با خود به همراه خواهند داشت.
وی خاطر نشان کرد: تامین و توسعه امنیت پایدار در دریای خزر و تثبیت صلح و دوستی جمعی برای کشورهای حاشیه خزر مهمترین ماموریت ناوگان شمال در دریای صلح و دوستی است.
ناو موشک انداز جمهوری اسلامی ایران «سپر» صبح سه شنبه با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رییس سازمان صنایع دریایی، فرمانده نیروی دریایی ارتش و استاندار گیلان و جمعی دیگر از مسئولان ارشد نظامی استان به ناوگان شمال الحاق شد.
جدیدترین ناوچه موشک انداز ساخت داخل با نام سپر با شماره بدنه 
P234 ، چهارمین ناوچه ساخته شده از کلاس سینا در منطقه چهارم دریایی در انزلی است که ساخت آن 2 سال و نیم طول کشید. این شناور از چهار پرتابگر موشک کروز از کلاس نور یا قادر‌ (با برد 120 تا 250 کیلومتر)، یک توپ 76 میلیمتری فجر27 بر روی سینه و یک توپ 40 میلیتری بر روی پاشنه بهره می‌برد. با الحاق سپر به ناوگان شمال، تعداد شناورهای رزمی نداجا در دریای شمال به شش فروند می‌رسد.

 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 15 / 9 / 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: