حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی/ امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران
نوشته شده توسط : علیرضا

 

در حاشیه مراسم تشییع امیر رزمی مطرح شد؛
حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی/ امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم

 

 روحانیون، فرماندهان و مسئولین حاضر در مراسم تشییع امیر سرتیپ علی رزمی وی را فردی معتقد، جدی و اهل عمل خواندند و بر روح بلند وی درود فرستادند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایرانٰ، صبح امروز یکشنبه (25 تیرماه) مراسم تشییع پیکر امیر سرتیپ دوم علی رزمی از فرماندهان سابق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش با حضور پرشکوه همرزمان و یاران قدیمی آن مرحوم از مقابل درب منزل وی انجام و پیکر او برای خاکسپاری به بهشت زهرا منتقل شد.
امنیت امروز کشور را مدیون حماسه آفرینی‌های دوران جنگیم
در حاشیه این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در گفت و گویی با روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر رزمی را از فرماندهان غیور دوران دفاع مقدس دانست و گفت: امنیت امروز کشور اسلامی ما مرهون حماسه آفرینی‌های این بزرگان در دوران دفاع مقدس است و هرگز نباید به خود اجازه دهیم که یاد و خاطره این عزیزان از دلها بیرون برود.
حضور امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی
همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسم وفا از همرزمان و یاران دیرین امیر رزمی نیز با اشاره به سابقه 14 سال خدمت خود در کنار امیر رزمی، اظهار کرد: امیر سرتیپ رزمی شخصیت بزرگی داشت و بنده همواره از وجود بزرگ این شخصیت استفاده می‌کردم.
وی با یادآوری رشادت‌ها و دلیری‌های امیر رزمی در فرماندهی لشکر 21 حمزه نیروی زمینی، امیر رزمی را فردی جدی قاطع و اهل عمل خواند.
حجت الاسلام والمسلمین وفا ادامه داد: امیر رزمی در بیش از 30 عملیات آفندی و پدافندی حضور داشت و در تمامی این عملیاتها به بهترین شکل ممکن وظایف خود را انجام داد.
وی با بیان اینکه او دلسوز و علاقه‌مند گوشه گوشه خاک این وطن بود و حق بزرگی به گردن این کشور و نظام دارد، یادآور شد: هرگز رشادت‌ها و دلیری‌های وی از یاد مردم غرب کشور بویژه در بانه فراموش نخواهد شد؛ بانه در اوایل انقلاب با فرماندهی وی 6 ماه از گزند و آسیب اشرار و خرابکاران مصون باقی ماند و با فرماندهی و تیزهوشی وی سقوط نکرد.
حجت الاسلام والمسلمین وفا با اشاره به ویژگی‌های معنوی امیر رزمی، عنوان کرد: وی به نماز اول وقت و نماز جماعت بسیار اهمیت می‌داد و همواره حضوری فعال در گردهمایی‌ها و تجمعات مذهبی داشت.
امیر رزمی از نخبگان دوران جنگ بود
همچنین امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با روابط عمومی ارتش، امیر رزمی را از نخبگان جنگ معرفی و تأکید کرد: عملیات‌های موفق لشکر 21 حمزه نیروی زمینی ارتش و عملیات‌هایی که به فرماندهی امیر رزمی در نیروی زمینی در مناطق عملیاتی جنوب کشور انجام شد، خود گواه این مسأله است و جایگاه بالای او در ارتش را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه بسیاری از موفقیت‌های نیروی زمینی را مرهون رشادتها و از رزم آفرینی‌های بزرگانی مثل امیر رزمی می‌دانیم، افزود: این مراسم تشییع با شکوه که با حضور گسترده مردم و پیشکسوتان و امرای دفاع مقدس است نیز نشان‌دهنده عظمت و بزرگی اوست.
حضور امیر رزمی در هیأت معارف جنگ با وجود بیماری سختشان تحسین‌برانگیز بود
همچنین امیر سرتیپ آراسته رئیس هیأت معارف جنگ شهید سپهبد صیاد شیرازی با اشاره به آشنایی 40 ساله خود با امیر رزمی، گفت: وی پس از تشکیل هیأت معارف جنگ یکی از استادان همیشه حاضر در صحنه بود و ما شاهد بودیم که چگونه خستگی ناپذیر در این مسیر گام برمی‌داشت.
وی با اشاره به حضور مستدام وی در مناطق عملیاتی برای انتقال دانش جنگ به دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، یادآور شد: حتی این اواخر نیز با وجود مشکلات عدیده جسمی و بیماری‌های به وجود آمده ناشی از اثرات جانبازی و کهولت سن، امیر رزمی همواره در صف اول اساتید هیأت معارف جنگ حضور داشت و با این شرایط در کلاسها و مناطق عملیاتی برای انتقال دانش به دانشجویان حاضر می‌شد که این همه سخت‌کوشی جای تحسین دارد.
شایان ذکر است امیر سرتیپ رزمی از یادگاران دوران دفاع مقدس بود که در منطقه کردستان و محورهای عملیاتی جنوب و غرب کشور در کنار شهید صیاد شیرازی حضوری موثر داشت.
این امیر بازنشسته جمعه شب پس از تحمل دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
 
 

 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 26 / 4 / 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: