نیروهای مسلح کشور در شأن نظامی اسلامی هستند
نوشته شده توسط : علیرضا

 


آیت الله خاتمی:

نیروهای مسلح کشور در شأن نظامی اسلامی هستند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور در شأن نظامی اسلامی هستند، گفت: از برکات انقلاب اسلامی این است که نیروهای مسلح ما در قد و قامت نطام اسلامی هستند.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، آیت الله سید احمد خاتمی در مراسم اختتامیه سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی نیروهای مسلح که امروز چهارشنبه 21 تیرماه برگزار شد با اشاره به انتصاب شایسته رییس جدید سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، یادآور شد: باید یاد حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم را که در این مدت مسئولیت سازمان را به عهده داشت و حداقل سه بار از سوی دفتر رهبری بعنوان سازمان برتر معرفی شد، گرامی بداریم که دلیل این موفقیت و شایستگی معتقد بودن و جدیت در کار بود.
وی با بیان اینکه هر کجا جلسات قرآنی برپا شود، قطعه‌‍‌ای از بهشت است، گفت: در جامعه ما به محافلی محافل انس با قرآن گفته می‌شود که جلسه قرائت قرآن باشد درحالی که هر کجا سخن از قرآن به میان بیاید و درباره معنا و مفاهیم و تفاسیر قرآنی بحث و مطالعه شود، آن جلسه، جلسه قرآنی به حساب می‌آید.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع)، افزود: در هر خانه‌ای قرآن خوانده شود، آن خانه برای آسمانیان جلوه گی دارد و هر سازمان، نهاد، جامعه و یا کشوری نیز چنین باشد، برای آسمانیان درخشندگی دارد.
وی ادامه داد: از برکات انقلاب اسلامی این است که نیروهای مسلح ما در قد و قامت نظام اسلامی هستند و بنده بعنوان طلبه‌ای که مدتها در خدمت این نیروهای شریف بوده‌ام شهادت می‌دهم که نیروهای مسلح ما در شأن نظام اسلامی هستند.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه اگر می‌خواهیم نمونه یک مدیریت موفق در در کشور را مشاهده کنیم باید به مدیریت نیروهای مسلح که تحت رهبری مقام عظمای ولایت هدایت می‌شوند، بنگریم، اضافه کرد: مدیریت نیروهای مسلح تنها نهادی است که زیر نظر مستقیم رهبری مدیریت می‌شود و به واقع مایه افتخار نظامی اسلامی هستند.
آیت الله خاتمی بر نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه تأکید و اظهار کرد: باید با توجه به تدبر در قرآن 7 محور از موارد فرهنگ قرآنی را در زندگی جاری و پیاده کنیم که فرهنگ به اعتقاد حاکمیت قانون قرآن نخستین مورد از این موارد است.
وی اضافه کرد: اگر به چنین دیدگاهی اعتقاد و ایمان داشته باشیم نظریه‌های سکولار و التقاط مورد پذیرش ما نخواهد بود و با تکیه بر حاکمیت خدا از جاهلیت پرهیز خواهیم کرد.
آیت الله خاتمی فرهنگ حاکمیت حاکم الهی در جامعه اسلامی و فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر اصول را دو فرهنگ دیگر قرآنی خواند که باید در جامعه اسلامی نهادینه شود و تأکید کرد: قانون منهای حاکم الهی کاغذی بیش نخواهد بود و اگر مجری قانون خود خدایی نباشد قانون خدا اجرا نمی‌شود.
وی فرهنگ نفی سلطه بیگانگان و نفرت از بیگانگان را یکی دیگر از فرهنگ‌های قرآنی خواند و گفت: ما باید به همان اندازه که به خدا اعتماد می‌کنیم به مونین نیز اعتماد کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: فرهنگ اعتماد به خودی‌ها و میدان دادن به آنها در عرصه کشور یکی دیگر از فرهنگ‌های قرآنی است که باید در کشور به آن توجه شود.
این نماینده مجلس خبرگان رهبری فرهنگ "ما می‌توانیم" را نیز یکی از فرهنگ‌های قرآنی دیگر خواند و افزود: ما باید با تکیه بر توانمندی‌های داخل، از تجاری مفید دیگران استفاده کنیم ولی تکیه اصلی ما به داخل باشد.
وی آخرین فرهنگ قرآنی حاکم در جامعه را فرهنگ باور به خطر نفوذ خواند و گفت: خطر نفوذ از خطر دشمن آشکار و کفار بیشتر است و باید به این مسئله در کشور توجه شود.
امام جمعه موقت تهران بر اجرایی شدن این فرهنگ‌های هفتگانه قرآنی در کشور تأکید و اظهار امیدواری کرد: با نهادینه شدن این فرهنگ‌ها شاهد معنویت بیشتر و نفوذ فرهنگ قرآنی در جامعه باشیم.
 





:: برچسب‌ها: آسمان آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 21 / 4 / 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: